Artykuł sponsorowany
Dlaczego porządek na biurku jest tak ważny?
Okazuje się, że prawidłowa organizacja miejsca pracy powinna być bardzo ważną kwestią dla każdego pracownika. Porządek w dokumentach i akcesoriach biurowych sprawia, że omijają nas problemy z koncentracją, a dodatkowo mamy więcej czasu, który w odwrotnym przypadku trzeba byłoby przeznaczyć na poszukiwanie odpowiednich dokumentów. Co więcej, czyste i uporządkowane biurko https://biurwa.pl/szuflady-na-dokumenty wpływa również na to, jak jesteśmy postrzegani przez współpracowników czy szefa. Pracownik, którego miejsce pracy wygląda jak po przejściu tornada – nie wzbudza zaufania. Ład i porządek w miejscu pracy świadczy o naszym profesjonalizmie.
Dobre praktyki to klucz do wysokiej efektywności
Zasada im mniej, tym lepiej sprawdza się w wielu sytuacjach, podobnie jest także tym razem. Logicznie rzecz biorąc mniejsza, ale dokładnie przemyślana liczba akcesoriów na biurku nie rozprasza naszej uwagi i koncentracji. Nie da się ukryć, że zdecydowanie łatwiej skupić się na pracy, gdy w zasięgu wzroku nie widać przedmiotów nadmiernie absorbujących naszą uwagę.
Sposoby na porządek na biurku
Część osób twierdzi, że kreatywny chaos ma w sobie trochę uroku. Jednak znalezienie ważnych dokumentów w stosie papierów to nie lada wyzwanie. A do tego dość często towarzyszy nam zdenerwowanie i rozdrażnienie. Dzięki utrzymaniu porządku zostawiamy za sobą nie tylko złe emocje, ale także mniejszą efektywność. Nie można zapominać o tym, że miejsce do pracy potrzebuje przestrzeni. I z uwagi na to, na biurku powinny znajdować się wyłącznie niezbędne akcesoria. Długopisy, nożyczki, spinacze oraz inne elementy należy uporządkować.
Organizacja przestrzeni – przydatne gadżety
Organizację przestrzeni należy rozpocząć od selekcji rzeczy i akcesoriów znajdujących się na biurku. Dzięki temu dowiemy się, jakich gadżetów potrzebujemy do ich przechowywania. Okazuje się jednak, że żadne biuro nie może obejść się bez: szuflad na dokumenty, koszyków na artykuły piśmiennicze czy tablicy korkowej.
Porządek w papierach to podstawa – szuflada na dokumenty
Porządek na biurku to przede wszystkim porządek w papierach. Z uwagi na to szuflady na dokumenty to absolutne must have w każdym biurze. Niestety w wielu przypadkach miejsce pracy jest zasypywane tonami rachunków, dokumentów itd. Najlepszym rozwiązaniem na utrzymanie porządku są metalowe szuflady na dokumenty, które można postawić na każdym biurku. Najczęściej są to pojemniki, które mają kilka szuflad. Dzięki temu każda szuflada może odpowiadać za inne dokumenty. Inwestując w taki gadżet biurowy, mamy pewność, że dokumenty będą segregowane na bieżąco i systematycznie. Najczęściej wybierane są szuflady na dokumenty A4. A4 jest to najbardziej popularny format wszelkiego rodzaju pism urzędowych.
Organizer na długopisy
Na każdym biurku można znaleźć długopisy, flamastry i ołówki. W wielu przypadkach nie są one posegregowane, tylko leżą w różnych miejscach na blacie. Nic więc dziwnego, że w sklepach papierniczych ogromną popularnością cieszą się organizery w formie metalowych koszyków na biurko. Do koszyków można włożyć wszystkie niezbędne przybory piśmiennicze.
Tablica korkowa – i wszystko wiesz
Kalendarz, planner a może tablica korkowa? Każde z tych akcesoriów jest pomocne w planowaniu. Osoby, które pracują dość intensywnie i muszą pamiętać o wielu rzeczach, powinny zainwestować w tablicę korkową. Dzięki temu kartka przypominająca o ważnym spotkaniu lub notatka z numerem telefonu nie zagubi się w stosie dokumentów.
Jak widać, inwestycja w odpowiednie artykuły biurowe pomoże zadbać o ład i porządek na biurku. Dobrym rozwiązaniem jest także codzienne sprzątanie miejsca pracy pod koniec dnia. Dzięki temu nowy dzień rozpoczniemy naładowani pozytywną energią i z pewnością bez problemu wrócimy do miejsca, w którym skończyliśmy pracę poprzedniego dnia.