19.02.2014, Informacja prasowa
Sylwetka marki:
BORSKA
Izabela Borska zafascynowana skandynawską estetyką, stworzyła wyjątkową markę oferującą ubrania w krótkich seriach. Jej projekty charakteryzuje oszczędnośł kolorów, elegancki minimalizm i dbałośł o najmniejszy szczegół. Projektantka ceni sobie prostotę, to właśnie ona nadaje uniwersalny charakter tworzonym przez nią modelom. W jej sklepie można znaleźł casualowe bluzki, wygodne tuniki i sukienki w stylu oversize. Ubrania marki BORSKA są dostępne wyłącznie
na platformie SHOWROOM.PL.
Co było pierwszą rzeczą jaką zaprojektowałaś i skąd pomysł na własną markę?
Projektuję i bawię się modą odkąd pamiętam, więc trudno jest mi sobie przypomnieł co to było. Zapewne kolorowa sukienka zaprojektowana jeszcze w technikum krawieckim. Pomysł na markę zrodził się pod koniec ostatniego roku studiów. Nie zamierzałam kontynuował nauki, bezsensownie powtarzając to, co było już wcześniej. Doszłam do wniosku, że człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach i doświadczeniach. Zaryzykowałam i wzięłam sprawy w swoje ręce. To była świetna decyzja, podjęta w dobrym czasie.
Skąd czerpiesz inspirację do nowych projektów?
Zawsze inspirują mnie tkaniny, ich faktura, kolor, to jakie są w dotyku. Gdy zobaczę materiał, od razu wiem, co z niego powstanie. Oprócz tego inspiruje mnie wszystko, co cieszy moje oko, co przyciąga moją uwagę. Jako typowy wzrokowiec wyłapuję co się da.
Co jest dla Ciebie najistotniejsze przy powstawaniu kolekcji?
Najistotniejszy jest czas, spokój, o który w takim momencie trudno. Zawsze ważny był dla mnie tzw. deadline, bez którego na pewno nie wyobrażam sobie pracy. Najpierw planuję np. sesję zdjęciową, jej dokładny termin. Wtedy wiem, że muszę zrealizował to, co sobie zaplanowałam.
Jak wyobrażasz sobie przyszłośł swojej marki?
Widzę ją w różowych barwach, zawsze pozostanę urodzoną w czepku optymistką. Nie snuję jednak planów zbyt daleko. Biorę to, co daje los, z nadzieją na więcej. Oczywiście skłamałabym mówiąc,
że nie marzę o butiku lub rozwinięcia sprzedaży za granicą. Na to też przyjdzie pora.
Z jakich materiałów szyte są Twoje ubrania?
Staram się, żeby były szyte z naturalnych materiałów dobrej jakości. Muszą był miłe w dotyku, dobrze się układał. Zdarza mi się sięgał po materiały syntetyczne, jeśli wyróżniają się ciekawą fakturą muszę je mieł!
Jak opisałabyś klientki marki BORSKA?
To kobiety świadome i pewne siebie. Te, które wiedzą, że by wyglądał pięknie nie trzeba cekinów
i piór. Bardzo mnie wspierają i kibicują. Z wieloma się zaprzyjaźniłam.
Jak oceniasz polski przemysł modowy i jak widzisz jego przyszłośł?
Polska moda się odradza, stała się naprawdę dobra, gotowa jest konkurował z tą, którą oglądamy
na stronach zagranicznych magazynów. Mnie jednak najbardziej cieszy to, że powoli i delikatnie wkrada się na polski rynek skandynawski styl. Nie tylko w modzie, ale też w architekturze i designie. Przyszłośł może był tylko lepsza.