SEPHORA RADZI JAK WYBRAÄ ZAPACH DLA SIEBIE
I NA PREZENT DLA BLISKIEJ OSOBY
Warszawa, 5 grudnia 2013 r. – Już za chwilę Mikołajki, zbliżają się także Święta! Mnóstwo osób marzy o prezencie w postaci pięknego flakonu perfum, o zapachu idealnie dopasowanym do ich temperamentu i osobowości. Niestety wielu Mikołajów czuje się zagubionych stając w perfumerii przed niekończącymi się półkami, na których stoją setki flakoników o przeróżnych kształtach i kolorach – wystarczy wypróbował trzy lub cztery zapachy, aby całkowicie stracił orientację. Na szczęście w perfumeriach Sephora konsultantki z chęcią i znawstwem doradzą przy doborze zapachu na każdą okazję, a asortyment perfum, w tym najgorętszych światowych nowości, jest ogromny.
Wszystkim Mikołajom doradza Róża Rutka-Orłowska, finalistka pierwszej edycji konkursu Mistrz Zapachu Sephora 2013, mającego na celu wyłonienie najlepszego „nosań wśród konsultantek Sephora.
Zasada podobieństwa
„Najbardziej oczywistą i bezpieczną metodą, na sprezentowanie bliskiej osobie zapachu, który ją zachwyci jest podpatrzenie, jakich perfum używa i poszukanie czegoś podobnego. Jeżeli na jej toaletce stoją np. orientalne perfumy Opium Yves Saint Laurent to może spodobał jej się orientalno-szyprowy Miss Dior lub nowy zapach Shiseido ZEN Gold Elixir, zawierający uwodzicielskie nuty jaśminu, wanilii i paczuliń – mówi Róża Rutka-Orłowska.
Warstwy woni
Dobrym pomysłem jest też tzw. „layering zapachowyń czyli nakładanie zapachów warstwami. Jeżeli znasz ukochane perfumy bliskiej osoby, możesz sprezentował jej kosmetyki z tej samej linii – żel, mleczko, balsam, krem lub puder do ciała. Nakładany warstwami zapach utrzyma się dłużej i otuli stosującą go osobę subtelną aurą zmysłowej woni. Dla wielbicielki dyskretnego luksusu i wyrafinowanej elegancji dobrą propozycją będzie np. linia Bottega Veneta, o głębokich, szykownych nutach skóry i miodu, w skład której wchodzą olejek, peeling, puder do ciała ze świecącymi drobinkami oraz mgiełka do włosów.
Nowe wcielenie
„Można też podejśł do sprawy zupełnie inaczej i zaproponował najbliższej osobie zupełnie nowy zapach dopasowany do jej charakteru i osobowości. Jeżeli adresatka prezentu ceni sobie klasyczną elegancję, warto sprezentował jej perfumy szyprowe, które tworzą wokół noszącej je osoby aurę ekskluzywności i luksusu, np. Coco Mademoiselle od Chanel lub SĂŹ Giorgio Armani. Dla samców i samic alfa, czyli osobowości dominujących, dobrym zapachem są perfumy sygnalizujące pozycję i władzę, oparte na naturalnych nutach drzewnych takich jak cedr, sandałowiec lub wetiwer, które dają wrażenie mocy i podkreślają silny charakter. Świetnym przykładem takiego zapachu mogą był np. Samsara Guerlain czy Aura Loewe, nowy zapach hiszpańskiej marki luksusowejń – dodaje Róża Rutka-Orłowska.
Zapach na każdą okazję
„Dla osoby dynamicznej i wciąż poszukującej nowych wrażeń proponuję opcję maxi, czyli skompletowanie garderoby zapachów, odpowiednich na różne okazje. Najodpowiedniejsze perfumy do pracy to takie z nutami zielonymi i drzewnymi np. under my spell Noelle marki Benefit, natomiast beztroski i niezobowiązujący zapach na co dzień może zawierał nuty kwiatowe, cytrusowe i owocowe, jak np. Pleats Please od Issey Miyake czy Guess Girl Belle. Z kolei, aby zapach przywoływał wspomnienia z wakacji, dawał świeżośł i uczucie chłodu, należy szukał zapachów morskich, takich jak męski Acqua Essenziale od Salvatore Ferragamo. Z kolei perfumy na randkę powinny był uwodzicielskie i zmysłowe, otulał słodyczą budzącą pożądanie. W tej roli zarówno dla niej, jak i dla niego sprawdzą się nuty gourmand („apetyczneń czyli imitujące słodycze, takie jak karmelizowane jabłko czy czekoladę) i orientalne. Kobiety mogą kusił słoneczną i smakowitą kompozycją Honey od Marca Jacobsa zawierającą m.in. słodki miód lub np. La vie est belle marki LancĂ´me, podczas gdy panowie będą uwodził męską wersją zapachu Zadig&Voltaire z nutami bobu Tonka, który pachnie trochę jak marcepanń – mówi Róża Rutka-Orłowska.
Konkurs Mistrz Zapachu Sephora rozpoczął się jesienią tego roku, a finał odbędzie się w styczniu 2014 roku w Paryżu w siedzibie firmy Dior. W jego ramach finalistki będą miały za zadanie skomponował własny zapach, a perfumiarz marki Dior, Francois Demachy, wybierze najlepszy spośród nich. Aby zapewniał klientom najwyższy poziom porad i fachowych konsultacji, Sephora, największa sieł perfumerii na świecie, częśł modowego koncernu MoĂŤt Hennessy Louis Vuitton (LVMH), regularnie organizuje szkolenia, także w formie konkursów, podczas których jej konsultanci mają okazję uczył się od najlepszych specjalistów w branży oraz rozwijał swoje pasje i zainteresowania związane z pięknem, kosmetyką, pielęgnacją i zapachami.
__________________________________________________________________________________
Sephora to lider sprzedaży rynku kosmetyków selektywnych oraz największa sieł perfumerii na świecie, obecna na polskim rynku od 15 lat. Jest pierwszą perfumerią, która dzięki wyjątkowej aranżacji wnętrz pozwoliła konsumentom na nieograniczony dostęp do produktów.
Obecnie Sephora prowadzi blisko 1 800 perfumerii na całym świecie, w tym 92 perfumerie w Polsce.
Od początku swojej obecności na polskim rynku firma konsekwentnie się rozwija i inwestuje w najlepsze lokalizacje swoich perfumerii w wiodących centrach handlowych w największych miastach. Wyrazem uznania dla siły marki Sephora jest dwukrotne przyznanie jej prestiżowego wyróżnienia Superbrands, a także certyfikatu Quality International. Kolejnym cennym wyróżnieniem dla osiągnięł firmy w branży detalicznej jest nagroda CEE Retail Real Estate Award dla sklepu specjalistycznego o powierzchni powyżej 100 m2. Dzięki wyjątkowej wiedzy i kompetencji swoich pracowników Sephora zapewnia klientom najwyższą jakośł obsługi, czego dowodem są przyznane firmie przez konsumentów w 2011 i po raz kolejny w 2012 roku dwa niezwykle cenne wyróżnienia: Godło „Jakośł Obsługiń oraz „Laur Klientań. W 2013 roku w dziewiątej edycji plebiscytu „Laur Klientań konsumenci po raz trzeci z rzędu uznali ją za najlepszą i najchętniej polecaną sieł perfumeryjną w Polsce. W związku z tym uhonorowana została również nagrodą „Laur Klienta Grand Prixń.
Sephora jest częścią koncernu MoĂŤt Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. W segmencie win i alkoholi do portfolio koncernu należą takie marki jak MoĂŤt & Chandon, Dom PĂŠrignon, Veuve Clicquot Ponsardin, Krug, Ruinart, Mercier, Château dâYquem, Hennessy, Glenmorangie, Ardbeg, Vodka Belvedere, 10 Cane, Chandon, Cloudy Bay, Terrazas de los Andes, Cheval des Andes, Green Point, Cape Mentelle, Newton i Wenjun. W segmencie mody i wyrobów skórzanych w portfolio grupy LVMH znajdują się m.in. Louis Vuitton, wiodąca światowa marka luksusowa, a także CĂŠline, Loewe, Kenzo, Givenchy, Thomas Pink, Fendi, Emilio Pucci, Donna Karan, Marc Jacobs, Berluti i StefanoBi. W sektorze perfum i kosmetyków do portfolio grupy należą marki Parfums Christian Dior, Guerlain, Parfums Givenchy, Parfums Kenzo, Perfumes Loewe oraz obiecujące marki kosmetyczne (BeneFit Cosmetics, Make Up For Ever, Acqua di Parma i Fresh). Koncern LVMH jest także właścicielem sieci handlowych oferujących dobra luksusowe, takich jak Sephora, DFS, Le Bon MarchĂŠ, la Samaritaine i Saks, których placówki zlokalizowane w Europie, Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie oraz w Azji. Do działu zegarków i biżuterii LVMH należą TAG Heuer, Chaumet, Dior Jewellery, Zenith, Fred, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited, wspólne przedsięwzięcie z największą na świecie firmą zajmującą się wydobyciem, obróbką i sprzedażą diamentów.
Więcej informacji na temat firmy można znaleźł na www.sephora.pl



