..."/>

Dekalog zdrowych nóg – zadbaj o nie w najlepszy sposób

INFORMACJA PRASOWA
Warszawa, 13 listopada 2018
Siedzący tryb życia, stres, mało ruchu czy zła dieta to elementy, które mogą negatywnie wpłynąć na zdrowie i wygląd naszych nóg… a przecież piękne i smukłe uda i łydki to wizytówka każdej kobiety! Czego nie lubią nasze nogi i co robić, by zadbać o ich dobrą formę na długie lata? Oto kilka sprawdzonych porad!
1. Piękne nogi dzięki dobrej diecie
Dieta stanowi jeden z podstawowych elementów, które wpływają na kondycję naszych nóg, a dodatkowo może przyczyniać się do poprawy krążenia żylnego. Odpowiednie nawyki żywieniowe i zbilansowane posiłki pozwalają zmniejszać obrzęki nóg i opuchnięcia, które mogą być spowodowane sposobem odżywiania się. Dietę warto wzbogacić w produkty, które pomogą eliminować z naszego organizmu tzw. wolne rodniki tlenowe (negatywnie wpływające na kondycję naczyń krwionośnych). Dlatego nasz jadłospis powinien być bogaty w warzywa i owoce oraz zawierać witaminy, m.in. C, E i β-karoten.
2. Długa podróż? Zmieniaj ułożenie ciała i poruszaj się trochę
Pamiętajmy, że nasze nogi nie lubią przez długi czas przebywać w jednej, nieruchomej pozycji. Z tego powodu kilkugodzinna jazda samochodem czy lot samolotem może powodować nieprzyjemne dolegliwości, takie jak: puchnięcie nóg, ból, mrowienie czy pieczenie. Często powtarzający się brak ruchu wiąże się bowiem z utrudnionym przepływem krwi z kończyn do wyższych partii ciała. Wynikający z tego zastój krwi w żyłach prowadzi z kolei do wzrostu ciśnienia żylnego, co może stać się przyczyną pojawienia dolegliwości związanych z niewydolnością żylną (np. uczucie „ciężkich nóg”, pajączki). Podczas podróży, jeśli mamy taką możliwość, dobrze jest wstać i chwilę pochodzić (np. w pociągu) lub gdy jedziemy samochodem zatrzymać się – zrobić krótki postój i rozprostować nogi.
3. Pilnuj wagi
Utrzymywanie prawidłowej masy ciała kojarzy nam się z troską o zgrabną sylwetkę, jędrną i napiętą skórę, a także dobrą kondycję. Zwróćmy jednak uwagę, że poza aspektem estetycznym – nadwaga i otyłość znacznie podnoszą prawdopodobieństwo wystąpienia żylaków ze względu na negatywne oddziaływanie na układ krążenia oraz zwiększone obciążenie dla kończyn dolnych. W takich sytuacjach pamiętajmy o codziennej dawce sportu, który pomoże zadbać zarówno o zdrowie, jak i o sylwetkę.
4. Aktywność fizyczna – za nią twoje nogi będą ci wdzięczne
Sport to jeden z najlepszych i podstawowych sposobów na utrzymanie dobrej formy naszych nóg. Poza tym, że dzięki aktywności fizycznej nasze nogi będą szczupłe, a skóra napięta, to pomożemy także naszemu układowi krwionośnemu – regularny wysiłek poprawia krążenie i wzmacnia mięśnie. Warto więc wykorzystać jesienną aurę na codzienne, energiczne spacery lub jogging po parku. Sprawdzi się także basen, jazda na rowerze czy taniec. Wybierzmy taką dyscyplinę, która będzie nam sprawiała przyjemność.
5. Unikaj wysokich temperatur i słońca – stosuj kremy z filtrem UV
Nadmierna ekspozycja na słońce może sprawić, że nasza skóra będzie mniej elastyczna i pełna posłonecznych przebarwień. Aby tego uniknąć starajmy się stosować kremy z filtrem UV, które pozwolą uchronić nasze ciało przed zbyt silnym działaniem promieni słonecznych. Ponadto warto wiedzieć, że wysokie temperatury nie służą osobom, które mają problemy z krążeniem i opuchlizną nóg (powodują rozszerzanie się naczyń i zaleganie krwi). Jeśli te dolegliwości nas dotyczą – lepiej zrezygnować z korzystania z sauny czy solarium.
6. W pracy unikaj przebywania stale w jednej pozycji
Jeśli pracujemy w biurze i przez większość dnia siedzimy, powinniśmy przynajmniej raz na jakiś czas zrobić sobie krótką przerwę, wstać od biurka i rozprostować nogi. Dobrze jest także powspinać się na palce czy przejść po schodach, aby pobudzić w ten sposób do pracy mięśnie (tzw. pompę mięśniową), które kurcząc się tłoczą krew w kierunku serca. Warto pamiętać, że długotrwały bezruch utrudnia odpływ krwi żylnej w kierunku serca, a zalegająca w żyłach krew sprzyja rozszerzaniu się naczyń krwionośnych, przez co prowadzi do powstawania obrzęków czy pajączków.
7. Ubranie ma znaczenie – postaw na wygodę
Pamiętajmy, że jeśli na co dzień nosimy ciasne dżinsy czy obcisłe ołówkowe spódnice i buty na obcasie – może to negatywnie oddziaływać na krążenie krwi w naszym ciele. Opinający materiał powoduje uciski, które znacznie ograniczają swobodny przepływ krwi. Po latach noszenia takiego stroju, mogą pojawić się problemy z krążeniem żylnym kończyn dolnych, np. w postaci bólu i obrzęków nóg czy pajączków. Na co dzień starajmy się wybierać luźniejsze ubrania. Z kolei buty na obcasie najlepiej, aby miały wysokość do 4 cm.
8. Nie pal – twoje żyły tego nie lubią
Czy palenie papierosów może mieć wpływ na wygląd nóg? Zdecydowanie tak! Każdy zapalony papieros powoduje, że do krwiobiegu uwalniane są hormony stresu, co skutkuje przyspieszeniem akcji serca i podniesionym ciśnieniem tętniczym. To z kolei sprawia, że serce potrzebuje więcej tlenu, co w chwili palenia papierosa jest znaczenie utrudnione – nikotyna powoduje bowiem obkurczenie ścian naczyń krwionośnych i tym samym utrudnia przepływ krwi. Dodatkowo powszechnie znany jest negatywny wpływ papierosów na cerę, która staje się poszarzała i często przebarwiona.
9. Znajdź czas na relaks!

Jeśli na co dzień mamy do czynienia z dużą odpowiedzialnością czy presją czasu, to często skutkuje to nadmiernym, długotrwałym stresem. Warto więc znaleźć sposób na wyciszenie się i pozbycie się negatywnych emocji. Stres przyczynia się także do wzrostu ciśnienia tętniczego, tętna oraz wpływa na przyspieszenie pracy serca. Ponadto, zmniejsza zdolność naczyń krwionośnych do rozszerzania się, co jest głównym bodźcem do występowania chorób układu krążenia. Odpoczywając warto trzymać nogi uniesione do góry, tak aby krwi łatwiej było wracać w kierunku serca.
10. Wsparcie od wewnątrz
jeśli cierpimy na przewlekłą niewydolność żylną, to oprócz uprawiania sportu i troski o zdrową dietę – możemy pomyśleć o wzmocnieniu organizmu od wewnątrz – np. stosując preparaty ze zmikronizowaną diosminą (dzięki małym cząsteczkom zdecydowanie lepiej się wchłania niż diosmina niezmikronizowana), która działa ochronnie na naczynia żylne oraz zwiększa napięcie ich ścian. Ponadto poprawia mikrokrążenie i uszczelnia naczynia krwionośne. W tym celu, możemy skorzystać z dostępnych bez recepty leków w postaci doustnych tabletek powlekanych zawierających większe dawki diosminy (np. Diosminex Max).
Więcej nt. zdrowia nóg dowiesz się odwiedzając stronę kampanii „Nic Nie Zatrzyma Mnie” (www.NicNieZatrzymaMnie.pl), której organizatorem jest marka Diosminex.
Więcej informacji
Diosminex 500 mg, tabletki powlekane, 60 tabletek: 1 tabletka powlekana zawiera 500 mg zmikronizowanej diosminy (Diosminum). Produkt leczniczy Diosminex zawiera laktozę jednowodną oraz lak glinowy żółcieni pomarańczowej. Wskazania do stosowania: Leczenie objawów związanych z niewydolnością krążenia żylnego: uczucie ciężkości nóg; ból nóg; nocne kurcze nóg. Leczenie objawowe w przypadku dolegliwości związanych z żylakami odbytu. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą.
Diosminex MAX, 1000 mg, tabletki powlekane, 30 tabletek, 60 tabletek: 1 tabletka powlekana zawiera 1000 mg zmikronizowanej diosminy (Diosminum). Produkt leczniczy Diosminex Max zawiera laktozę jednowodną oraz lak glinowy żółcieni pomarańczowej. Wskazania do stosowania: Leczenie objawów związanych z niewydolnością krążenia żylnego u dorosłych: uczucie ciężkości nóg; ból nóg; nocne kurcze łydek. Leczenie objawowe w przypadku nasilenia dolegliwości związanych z żylakami odbytu u dorosłych. Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą.
Diosminex szybka ulga dla nóg, kosmetyk w żelu, 100 g. Skład: aqua, propylene glycol, olive oil peg-7 esters, ruscus aculeatus root extract, citrus limon peel extract, solidago virgaurea extract, glycerin, diosmine, carbomer, menthol, caprylyl glycol, phenoxyethanol, hexylene glycol, sodium hydroxide, parfum, amyl cinnamal, hexyl cinnamal, hydroxycitronellal, linalool. Polecany dla: osób z syndromem ciężkich nóg oraz ze skórą skłonną do pajączków naczyniowych i rozszerzonych lub kruchych naczynek. Sposób użycia: niewielką ilość żelu delikatnie wmasować w skórę. W zależności od potrzeb stosować kilka razy dziennie. Przebadany dermatologicznie.

Top